آسمان آبی  هواپیما در حال حرکت
آسمان آبی  هواپیما در حال حرکت

آسمان آبی هواپیما در حال حرکت

بلیط هواپیما

۱۰ مقصد زیبای گردشگری در روسیه در سفرهای هوایی

روسیه و اتحاد جماهیر سابق دارای کوه‌ها، سواحل، صحراها، روستاهای سنتی خارق‌العاده، آتش‌فشان‌ها و کوه‌های یخی تماشایی بوده و همین موضوع این کشور را به یکی از زیباترین مناطق دنیا تبدیل کرده است. برای سفر به این کش.ر می توانید با تهیه بلیط ارزان هواپیما اقدام به پیشروی در این زمان کنید و در نهایت به استفاده از جاذبه های گردشگری این کشور بپردازید. بااین‌حال، طبیعت زیبای روسیه به خاطر تبلیغات ناپیوسته و کمبود بودجه برای توسعه مناطق گردشگری، حتی از سوی شهروندان روسی نیز مورد بی‌مهری واقع شده است. فلایتیو نگاهی به ۱۰ مقصد گردشگری حیرت‌انگیز برای عاشقان سفر انداخته است. با ما همراه باشید.

 

دارگاوس | شهر مردگان

دارگاوس (Dargavs) در منطقه دارگاوسکایا هالو در اوستیای شمالی واقع شده است. دارگاوسکایا هالو با کوه‌ها از ابرها و بادها در امان مانده و یک خرده اقلیم خشک منحصربه‌فرد را شکل داده است. روستای دارگاوس از عصر برنز شکل گرفت و یکی از مراکز اصلی تشکیل جامعه تاگوریان، طبقه مرفه اوستیای شرقی، بعد از خرید بلیط هواپیما آنلاین  بود. جابجایی ساکنان این روستا پس از تاسیس شهر همسایه، موزدوک، آغاز شد.


 بسیاری از شهروندان دارگاوس در سال ۱۸۳۰ و در جریان آشوب‌های اوستیا کشته شدند و برج‌های این منطقه نیز تخریب شد. امروزه، جمعیت دائمی در این منطقه ساکن نیست، به همین خاطر نام این روستا به «شهر مردگان» تغییر کرده است. آرامگاه‌های شهر به سه دسته تقسیم شده‌اند: یک دسته بالاتر از سطح زمین ساخته شده‌اند و سقفی شبیه به هرم دارند؛ دسته دیگر سقف‌های جناقی دارند؛ دسته سوم نیز تقریبا نیم‌طبقه در زیر زمین قرار داشته و به شکل مستطیل ساخته شده‌اند.




  

سنت پترزبورگ

زیباترین شهر روسیه پر از نقش و نگارهای زیبا، پل‌ها، خیابان‌های موزه مانند و روح سلطنتی است. شهر شمالی روسیه دارای تاریخی منحصربه‌فرد است که از این نظر می‌تواند مورد توجه علاقه‌مندان به رقص باله، تئاتر و اپرای کلاسیک قرار بگیرد. حتی یک هفته زمان برای دیدار از این میراث فرهنگی عظیم نیز کافی نیست. ساختمان‌ها و بناهای تاریخی شگرف، انتظار گردشگران برای دیدار از کلیسای سنت آیزاک و دژ پائول و پیتر را می‌کشند. موزه‌های ملی آثار نقاشان روسی و اروپایی از ویژگی‌های دیگر این شهر هستند. موزه ملی هرمیتاژ و گالری اِرارتا (Erarta) از جمله این جاذبه‌های فرهنگی هستند. سالن تئاتر مارینسکی نیز میزبان نمایش‌های اپرا و تئاتر خارق‌العاده است. سنت پترزبورگ از مشاهده علاقه‌مندان به جاذبه‌های سنتی و میراث فرهنگی و تاریخی لذت برده و عاشقان کشف رمز و رازهای خود را شگفت‌زده می‌کند. شاید بتوان در طول چند هفته بعد از خرید بلیط قطار از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این شهر بازدید کرد.


کوه‌های آلتای (Altai)

کوه‌های آلتای مجموعه‌ای از بلندترین کوه‌ها در ارتفاعات سیبری است که توسط دره‌های عمیق و گودال‌های بزرگ از یکدیگر جدا شده‌اند. مناطق حفاظت‌شده آلتای و کاتونسکی (Katunskiy) هردو در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و کوه‌های طلایی آلتای را شکل می‌دهند. آلتای به سبب ویژگی‌های فراوان خود برای تفریح و همچنین موقعیت‌های بی‌شمار عکاسی، هرساله میزبان هزاران گردشگر است. آلتای تقریبا هر نوع گردشگر از صنعت گردشگری را به طرف خود جذب می‌کند. از سفرهای جاده‌ای گرفته تا سفرهای قایقی در رودخانه‌های خروشان منطقه، افراد زیادی به کوه‌های آلتای می‌آیند. طبیعت منطقه آلتای بسیار بخشنده بوده و شامل دشت‌های نیمه بیابانی، پوشش گیاهی تایگا، دریاچه‌ها و آبشارهای فراوان می‌شود. بزرگ‌ترین دریاچه این منطقه تلستسکوی (Teletskoye) نام داشته و با پوشش گیاهی تایگا احاطه شده است. این دریاچه یکی از عمیق‌ترین دریاچه‌های دنیا محسوب می‌شود. بیش از ۴۰۰ غار از جنس آهک، سنگ مرمر و دولومیت با اشکال خارق‌العاده در این منطقه دیده می‌شوند. تمامی گردشگران از تماشای جاذبه‌های طبیعی آلتای، پارک‌های ملی بکر و آرامش این منطقه خوشحال هستند.


دریاچه بایکال (Baikal)

دریاچه بایکال بزرگ‌ترین، عمیق‌ترین و متنوع‌ترین دریاچه این کره خاکی است. این منطقه تنوع بی‌نظیری از فرصت‌ها برای تفریح نظیر زندگی در خانه‌های چوبی کوچک با امکانات محدود، نشستن در کنار ساحل دریاچه بر روی یک نیمکت و ماهیگیری، امتحان ماهی‌های لذیذ دریاچه، سورتمه‌سواری با سگ، رفتن به سوناهای زمین‌گرمایی در زمستان و تماشای سگ‌های آبی در زیستگاه طبیعی آن‌ها را دارد. جاذبه‌های طبیعی اندکی می‌توانند زیبایی و شکوه دریاچه بایکال را تحت شعاع قرار دهند. آب زلال و شفاف دریاچه مردم را به‌سوی خود فرامی‌خواند. برخی از نقاط محبوب برای گردشگران در این اطراف، سواحل جزیره اولکون، خلیج ماسه‌ای و دریای کوچک هستند. ساحل سارایسکی در شمال دماغه مشهور بورکان (Burkhan) نیز یکی از زیباترین سواحل این دریاچه است. تپه‌های ماسه‌ای و طلایی این ساحل با جنگلی از درختان کاج احاطه شده است. دره حیرت‌انگیز سارمینسکو (Sarminskoe) از دامنه رشته‌کوه پریمورسکی (Primorsky) آغاز شده و رود سارما از روستایی به همین نام در همین حوالی در دره جریان دارد. این رود از میان تنگه‌ای در صخره‌ها عبور می‌کند که امروزه نقش یک تونل باد عظیم را دارد. باد در این ناحیه در حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته و به بازدیدکنندگان حسی فراموش‌نشدنی از آزادی را می‌دهد.


اندوختگاه طبیعی استولبی (Stolby)

اندوختگاه طبیعی استولبی در شمال غربی کوه‌های سایان شرقی و هم‌مرز با دشت مرکزی سیبری واقع شده است. این اندوختگاه با شهر کراسنویارسک در شمال شرقی همسایه بوده و می‌توان به‌راحتی و با اتوبوس از مرکز شهر به آنجا رفت. استولبی در سال ۱۹۲۵ به ابتکار شهروندانی تاسیس شد که خواهان محافظت از طبیعت اطراف بودند. اندوختگاه طبیعی استولبی مقصدی بسیار محبوب برای صخره‌نوردی، به سبب نزدیکی به شهر، دسترسی آسان و صخره‌های بزرگ است. کوه‌پیمایی‌های شبانه یا روزانه در مسیرهای شناخته‌شده، گردشگران را با مناظر حیرت‌انگیزی بر فراز کوه‌های آتش‌فشانی مواجه می‌کنند. این اندوختگاه طبیعی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.


دریاچه اونگا و جزیره کیژی

دریاچه اونگا (Onega) در شمال غرب کشور، دومین دریاچه بزرگ آب شیرین اروپا محسوب می‌شود. این دریاچه تنوع گسترده‌ای از ماهیان شامل ماهی آزاد، ماهی خاویار، ماهی سفید، گربه‌ماهی، قزل‌آلا و مارماهی را داشته و میزبان شمار فراوانی از بقایای عصر یخبندان است. علیرغم بد شدن شرایط زیست‌محیطی در این منطقه، ماهیگیری در دریاچه اونگا تجربه‌ای عالی به سبب ماهی‌های فراوان است. جاذبه اصلی این دریاچه، جزیره کیژی (Kizhi) با ۸۹ ساختمان چوبی متعلق به قرن‌های پانزدهم تا بیستم میلادی است. این شاهکارهای معماری همچنان به‌خوبی حفظ شده‌اند. در مرکز این جزیره می‌توان کلیسای تجلی مسیح، کلیسای شفاعت مریم مقدس و برج ناقوس را بعد از  بلیط هواپیما لحظه آخری  مشاهده کرد. کیژی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، درحالی‌که دریاچه اونگا هرلحظه در حال کسب شهرت بیشتر در میان گردشگران است. این دریاچه هرساله از یک مسابقه قایق‌سواری و یک فستیوال قایق‌های چوبی میزبانی می‌کند.


ستون‌های لنا (Lena)

ستون‌های لنا یک پارک ملی در روسیه در کرانه رودخانه لنا در نزدیکی شهر پوکروفسک (Pokrovsk) است. این مجموعه از صخره‌های عمودی قرار گرفته در کنار یکدیگر، چندین کیلومتر امتداد دارد. تعداد این ستون‌های سنگی در بین روستاهای پیتر و تیت‌آری به حداکثر رسیده و ارتفاع آن‌ها به ۱۰۰ متر می‌رسد. محققان باور دارند که تشکیل این صخره‌ها از ۵۴۰ تا ۵۶۰ میلیون سال پیش آغاز شده است. این شگفتی طبیعی هرگز عکاسان و گردشگران را از تماشای خود سیر نمی‌کند.


دره چشمه‌های آب گرم

دره چشمه‌های آب گرم که در منطقه حفاظت‌شده استان کرونوتسکی (Kronotsky) در شبه‌جزیره کامچاتکا (Kamchatka) واقع شده، یکی از بزرگ‌ترین مراکز آب گرم دنیا و تنها گزینه در منطقه اوراسیا است. این دره به‌عنوان بخشی از مجموعه طبیعی آتش‌فشان‌های کامچاتکا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این دره یک تنگه عمیق از رودخانه معدنی است که چندین خروجی آب معدنی، چشمه آب گرم، گِل‌فشان و آبشار دارد. تنوع زیستی بسیار گسترده و اختلاف دمایی فراوان، از ویژگی‌های این منطقه است. از سال ۱۹۹۲ و تحت یک قرارداد جامع با منطقه حفاظت‌شده استان کرونوتسکی، تورهایی هلیکوپتری در بالای این دره برگزار می‌شود. دلیل وجود این تورهای هوایی، قوانین سرسختانه منطقه به‌منظور حفظ ثبات اکوسیستم است. دره چشمه‌های آب گرم در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان یکی از هفت شگفتی روسیه از سوی مردم انتخاب شد.


کراسنودار کرای (Krasnodar Krai)

کراسنودار کرای از دیرباز علاقه‌مندان به اسپا، سواحل و خوراکی‌های روسی را به طرف خود می‌کشاند. سه مقصد محبوب این منطقه شامل سواحل سوچی، گلندژیک (Gelendzhik) و آناپا می‌شوند. منطقه کراسنودار در مجاورت دریای آزوف در شمال و دریای سیاه در جنوب قرار دارد. سواحل دریای آزوف ماسه‌ای بوده، درحالی‌که سوال دریای سیاه اغلب سنگی هستند. می‌توان در این منطقه از ورزش‌های آبی و غواصی یا حمام آفتاب لذت برد. منطقه کراسنودار شهرت جهانی و داخلی داشته و دارای بهترین اقامتگاه‌های درمانی با آب‌ها و گل‌ولای معدنی است. کراسنودار یک مقصد ایده آل گردشگری برای توریست‌های ماجراجو محسوب می‌شود، زیرا این منطقه پر از جاذبه‌های طبیعی فراوان نظیر کوه آکون در سوچی، آبشارهای آگورا، غارهای وُرونتسوف (Vorontsov) و یکی از زیباترین جاده‌های منطقه قفقاز، کراسنیا پولیانا (Krasnaya Polyana)، است.


جزایر سولوفکی (Solovki)

مجمع‌الجزایر سولوفتسکی، موسوم به سولوفکی، در بخش غربی دریای سفید، بین ساحل جمهوری خودمختار کارلیا و شبه‌جزیره اونگا، در نزدیکی مدار قطب شمال واقع شده و شامل ۶ جزیره بزرگ و بیش از صد جزیره کوچک می‌شود. سولوفکی دارای سواحل بکر و زیبا، منابع معدنی در دریا و گستره عظیمی از جنگل‌ها در اطراف دریاچه‌ها است. جزیره سولوفکی بزرگ از بیشترین شهرت در میان سایر مجمع‌الجزایر سولوفتسکی برخوردار است.


لینک سایت 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.