آسمان آبی  هواپیما در حال حرکت
آسمان آبی  هواپیما در حال حرکت

آسمان آبی هواپیما در حال حرکت

بلیط هواپیما

سفر هوایی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری در تایلند

تایلند به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا، میزبان جاذبه‌های تماشایی فراوان است.برای تهیه خرید بلیط هواپیما آنلاین می توان طی سفری 8 ساعته از تهران به این کشور رسید. سواحل ماسه‌ای زیبا و درختان نخل اولین چیزی هستند که به هنگام شنیدن نام تایلند به ذهن ما خطور می‌کنند، اما این کشور با جنگل‌های گرمسیری، کوه‌های پوشیده با مه و بناها باستانی متعدد احاطه شده است. تیک بان نگاهی به برخی از زیباترین مکان‌ها در این کشور جنوب شرقی آسیا انداخته است.


آبشار تای لو سو

آبشار تای لو سو بزرگ‌ترین و بلندترین آبشار تایلند با ارتفاع ۳۰۰ متر و عرض ۵۰۰ متر است که به‌طور طبیعی باعث فرسایش سنگ‌های آهنگی رودخانه مائه کلونگ شده است. این آبشار در حیات‌وحش دورافتاده اوم فانگ در استان تاک و محوطه میراث جهانی یونسکو واقع شده است. آبشار تای لو سو به‌عنوان بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین آبشار در این منطقه شناخته شده و دسترسی به آن با پای پیاده یا قایق، بستگی به  قیمت بلیط هواپیما امکان‌پذیر است.


   

دریاچه چیو لان

جنگلی انبوه در جنوب تایلند؛ گفته می‌شود که پارک ملی کائو سوک قدیمی‌ترین جنگل بارانی جهان است. به عقیده برخی منابع، تنوع جانوری این جنگل قابل‌مقایسه با جنگل بارانی آمازون است. دریاچه مرکزی این جنگل در حدود ۱۸۵ کیلومترمربع وسعت داشته و خانه تنوع گسترده‌ای از جانوران، از فیل‌ها گرفته تا ببرها و مارهای پیتون است. گردشگران می‌توانند در هنگام صبح با قایق از زیبایی‌های این دریاچه دیدن کنند یا در اطراف آن به پیاده‌روی بپردازند. به‌علاوه گردشگران می‌توانند با تورهای گردشگری همراه شده و به دیدن غارهای جنگل و تماشای چشم‌اندازهای خارق‌العاده از ارتفاع بالا بروند.


کو بُن

این باریکه کوچک بخشی از پارک ملی جزایر سیمیلان در غرب دریای اندامن است و دسترسی به آن تنها از طریق قایق و جزیره اصلی کو سیمیلان ممکن است. درحالی‌که خط ساحلی سنگی و ماسه‌های سفید ساحل صحنه‌ای دیدنی را خلق کرده‌اند، جاذبه اصلی جزیره در زیر سطح آب نهفته است. آب‌های اطراف این جزیره میزبان حیات دریایی خارق‌العاده نظیر پرتو ماهی‌های شگفت‌انگیز و گونه‌های مختلفی از کوسه‌ها هستند.


پو چی فا

این کوه مقدس در شمال چیانگ رای، در مرز با لائوس، واقع شده و فاصله آن تا شهر با خودرو ۲ ساعت است. گردشگران به هنگام رسیدن به این منطقه وارد یک روستای ساکت کوهستانی می‌شوند که دارای رستوران‌ها و خانه‌هایی در نزدیکی قله هستند. می‌توان با کمک محلی‌ها خود را به نوک قله این کوه رساند. زیبایی مسلم این کوه در هنگام طلوع آفتاب و زمانی که دریایی از ابرها پایین‌تر از قله قرار می‌گیرند، پدیدار می‌شود. با محو شدن مه می‌توان شاهد طبیعت سرسبز و هزاران گل و دیگر گونه‌های گیاهی در اطراف آبگیر پرپیچ‌وخم رودخانه مکونگ بود. این جاذبه در میان محلی‌ها نیز بسیار محبوب است و طبق یک رسم همیشگی، کودکان اقدام به خواندن آوازهای سنتی به هنگام بالا آمدن آفتاب در روستا می‌کنند.

دریاچه زمرد

جزیره پی پی در خلیج مایا یکی از شاخص‌ترین چشم‌اندازهای تایلند محسوب شده و شهرت جهانی آن به خاطر بازی لئوناردو دیکاپریو در فیلم «ساحل» در این منطقه است؛ اما جاذبه اصلی خلیج تایلند مجمع‌الجزایر بکر پارک ملی آنگ تونگ است. ۴۲ جزیره کاملا دست‌نخورده در این منطقه وجود دارد. یکی از جاذبه‌های طبیعی خارق‌العاده این پارک ملی، دریاچه زمرد است که آب آرام درون آن از دریا و تونل‌های زیرزمینی اطراف صخره‌ها تامین می‌شود.

پل سو تونگ پائه

این پل تاریخی از جنس بامبو که در استان شگفت‌انگیز مائه هونگ سون واقع شده، ارزش بازدید در جاده‌های پرپیچ‌وخم و دورافتاده منطقه‌ای کوهستانی در شمال تایلند و مرز میانمار را دارد. این پل نسل‌ها قبل توسط روستاییان محلی و راهبان بر روی منطقه‌ای از شالیزارهای برنج ساخته شده و همچنان نیز از سوی محلی‌ها برای پیمایش در میان زمین‌های وسیع برنج کاربرد دارد. این پل، منبع افتخار و غرور محلی‌ها محسوب شده و در زبان محلی تاثیر پذیرفته از فرهنگ برمه‌ای «عبادت موفق» نامیده می‌شود.


سام فان بوک

این جزیره کوچک صخره‌ای در رودخانه کونگ، به‌عنوان گرند کانیون تایلند شناخته شده و بهترین زمان برای تماشای آن از ژانویه تا آوریل و وقتی است که اشکال سنگی فرسایش یافته از زیر آب پدیدار می‌شوند. افسانه‌های محلی فراوانی پیرامون این منطقه وجود دارد. برای مثال سنگی شبیه به سر سگ در این منطقه مورد احترام مردم واقع شده و سبب شکل گرفتن افسانه‌های فراوانی در مورد داستان پیدایش این دره شده است.


غار تام لوت

این مجموعه گسترده از غارها در شمال تایلند زمانی خانه جامعه‌ای باستانی موسوم به قبیله لاوا بود. باستان شناسان موفق به کشف کوزه‌های گلی متعلق به دوران ماقبل تاریخ از این منطقه و تابوت‌هایی از جنس درخت ساج در سراسر این مجموعه شده‌اند. دسترسی به این غار از طریق قایق‌هایی از جنس درخت بامبو در امتداد رودخانه نام لانگ امکان‌پذیر است و گردشگران می‌توانند از این غار زیرزمینی همراه با استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌های طبیعی آن دیدن کنند.

آئو کائو کوای

این چشم‌انداز ساکت که به خلیج بوفالو نیز شهره است، یکی از منحصربه‌فردترین و بکرترین سواحل تایلند محسوب می‌شود. آئو کائو کوای اطراف جنگل‌های مانگرو را احاطه کرده و به دریای زیبای اندامن ختم می‌شود. این ساحل در جزیره کو فایام واقع شده و دسترسی به آن برای گردشگران از طریق تاکسی‌های آبی امکان‌پذیر است.

کائو اِنگون ناک

کائو انگون ناک، موسوم به کوه هلال اژدها، در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از شمال آئو نانگ در استان کرابی قرار دارد. برای شروع، از تپه هانگ ناک راهی شده و مسیری به طول ۳.۷ کیلومتر را برای رسیدن به نوک قله طی کنید. در این مسیر با چشم‌اندازهای زیبا و آبشارهای فراوان در جنگلی انبوه روبرو خواهید شد و درنهایت به بالای قله آن در ارتفاع ۵۶۵ متری از سطح دریا خواهید رسید. پاداش شما پس از طی این مسیر، تماشای مناظر حیرت‌انگیز اطراف و دریا است.

ملنیوم هیلتون

درحالی‌که بسیاری از مناطق زیبا و منحصربه‌فرد تایلند در میان جنگل‌های انبوه این کشور قرار دارد، جنگل شهری و شلوغ پایتخت تایلند برخی از جذاب‌ترین دیدنی‌ها را در خود جای داده است. این شهر دارای ده‌ها کافه و استخر بر روی پشت‌بام است و یکی از آن‌ها تفاوت زیادی با سایرین دارد. استخر ابدی مجموعه ملنیوم هیلتون یک محور آرامش مشرف به رودخانه دیدنی چائو پرایا است و به پارک لومپینی و افق آسمان بانکوک نیز دید دارد.

چشم‌انداز کو نانگیوان

کو نانگیوان که فاصله اندکی تا خواهر مشهورتر خود، بلیط هواپیما خارجی جزیره کو تائو، دارد، یک مجموعه زیبا و مستقل شامل سه جزیره قطره اشکی شکل است که با ساحلی باریک به یکدیگر متصل شده‌اند. این جزایر بر اثر فوران‌های آتش‌فشانی شکل گرفته و در طول سال‌ها به شکل سه خلیج کوچک درآمده‌اند. می‌توان در این منطقه شاهد دنیای زیر‌ آب جانوران و تنوع گسترده‌ای از گونه‌های مرجانی با تورهای غواصی بود. پس از کمی استراحت در ساحل، یک پیاده‌روی کوتاه پانزده‌دقیقه‌ای گردشگران را به چشم‌انداز این جزیره می‌رساند. توریست‌ها می‌توانند از بالا شاهد منظره‌های زیبایی از ساحل و منتهی‌الیه شمالی جزیره کو تائو باشند.

پارک فیل‌ها

این مرکز که در حومه چیانگ مای واقع شده، یک پناهگاه طبیعی برای شماری از فیل‌های شاد و بازیگوش است. تمامی این فیل‌ها از چنگ سودجویان صنعت گردشگری نجات داده شده و به اینجا آورده شده‌اند. کارکنان متخصص این مرکز با گردشگران در مورد مسائل کمتر شناخته شده پیرامون استفاده از فیل‌ها و رفتارهای نامناسب با آن‌ها در صنعت گردشگری صحبت می‌کنند. به‌علاوه توریست‌ها می‌توانند از فرصت استفاده کرده و فیل‌ها را حمام برده، به آن‌ها غذا داده و با آن‌ها بازی کنند.

پارک تاریخی فانوم رونگ

این معبد هندوهای خمر در پای یک آتش‌فشان خاموش واقع شده و گفته می‌شود که اولین نمونه از مجموعه معابد  بلیط ارزان هواپیماآنگکور در نزدیکی سیم ریپ در کامبوج است. قدمت این معبد به قرن دهم میلادی و زمانی که تاثیر خمرها در سراسر منطقه تایلند امروزی حاکم بود، بازمی‌گردد. این معبد برای مدت ۱۷ سال توسط اداره هنرهای زیبای تایلند مورد بازسازی و ترمیم قرار گرفته است.

مور هین کائو

بر اساس یک افسانه محلی، وقتی‌که منطقه چیای پوم برای اولین بار شکل گرفت، نوری سفید از میان این ۵ صخره بزرگ در طول شب‌های مقدس بودائی، در تقویم قمری، هویدا شد. این مناره‌های مرموز و طبیعی که به استون هنج تایلند معروف هستند، از سنگ ماسه و دیگر مواد معدنی تشکیل شده‌اند و شبیه به اشکال صخره‌ای طبیعی در صحراهای جنوب غرب ایالات‌متحده هستند. بااین‌حال در اطراف این مکان دشت‌های بزرگی از گل‌های رنگارنگ لاله به چشم می‌خورد.


تو سر توپ

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.