آسمان آبی  هواپیما در حال حرکت
آسمان آبی  هواپیما در حال حرکت

آسمان آبی هواپیما در حال حرکت

بلیط هواپیما

شهر گرانادا شهری مناسب برای سفر هوایی تابستانی

گرانادا استان زیبایی در جنوب اسپانیاست و پایتخت آن یعنی شهر گرانادا هم شهری تاریخی است و گردش در آن لذت‌بخش خواهد بود. اگر برنامه دارید که با بودجه کمی به این قسمت از اسپانیا با بلیط اینترنتی هواپیما سفر کنید با ما همراه باشید تا ۱۵ فعالیت کاملا رایگان را به شما معرفی کنیم. برای سفر به این شهر می توانید با استفاده از خرید بلیط هواپیما آنلاین  اقدام به سفر هوایی به این شهر کنید.


غذای رایگان

گرانادا به این معروف است که در زمان خرید یک نوشیدنی در کافه‌ها و رستوران‌ها، یک ظرف غذا و خوراکی رایگان نیز برایتان سرو خواهد شد.  اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها این کار را می‌کنند و هنگامی که هر نوع نوشیدنی سفارش دهید یک ظرف اسنک به شما می‌دهند. هنگام دریافت هزینه هم تنها هزینه نوشید نی حساب خواهد شد.

گردش در باغ‌ها

 

باغ کارمن دلو مارتیرس مکان خوبی برای وقت‌گذرانی است و فاصله‌ی کمی با کاخ الحمرا دارد. این باغ فوق‌العاده زیبا دوطبقه است. طبقه همکف آن پر از باغچه‌های زیبا و فواره است. همچنین در کل باغ طاووس‌های فراوانی را می‌بینید که برای خود در حال قدم زدن هستند. در طبقه دوم و تراس باغ همچنین زاویه دید خوب و زیبایی نیز به شهر خواهید داشت.



 

 


مجله‌های رایگان

سیاری از کافه‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌های شهر یک سری بروشور راهنما و مجله‌های رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. سنتینلا یک مجله انگلیسی زبان است و در مورد منطقه باستانی کاستا تراپیکال و گرانادا اطلاعات مختلفی را در اختیارتان قرار خواهد داد. لا بالکنادا نیز بیشتر تمرکزش بر روی دره لکرین، دورسال و توابع آن است. سه مجله پاکت گیا، گیا گو و یوزین به زبان اسپانیایی هستند و اطلاعات زمانی و مکانی رخدادها و اماکن دیدنی شهر را لیست کرده‌اند. با اینکه زبان این مجلات اسپانیایی است اما حتی اگر با زبان آشنایی فراوان نیز نداشته باشید می‌توانید آن را متوجه شوید چون اکثرا زمان و موقعیت مکانی در آن‌ها درج شده است.

گردش در کاخ‌ها

موزه الحمرا در طبقه همکف کاخ کارلوس پنجم قرار دارد. بدین ترتیب هم سری به کاخ کارلوس خواهید زد و هم یک موزه بسیار خوب را خواهید دید. برای سر زدن به موزه نیز نیازمند هیچ  قیمت بلیط هواپیما نیستید. داخل موزه یک سری کاشی و اثاثیه تاریخی به همراه سکه‌های آنتیک به نمایش گذاشته شده است. این موزه به تاریخ الحمرا که تاریخ غنی دارد می‌پردازد و حوالی ظهر و ساعت ۱۲ یک سری افراد داوطلب راهنمایی تور موزه خواهند بود و حقایق تاریخی جالبی را ارائه خواهند داد.

نمایی از شهر

یکی از نقاط توریستی در گرانادا که باید به آن سر بزنید میرادور د سن‌نیکولاس است. این مکان که شبیه بام است بعد از میدان پلازا نوا قرار دارد و از آن بالا همه چیز در دید شما خواهد بود. کوه‌های سیرا نوادا و کاخ الحمرا همگی در دیدگان شما خواهد بود. به هیچ وجه این نقطه را از دست ندهید، یک غروب آفتاب در گرانادا بی‌نظیر است.

برگی از تاریخ

ساختمان تاریخی کورالا دل کربون همیشه تصورات و ذهن بازدیدکنندگان را در خود محو می‌کند. این ساختمان پشت ساختمان شورای شهر قرار گرفته و تاریخ ساخت آن به سال ۱۳۳۶ بازمی‌گردد. این ساختمان آن زمان به عنوان یک کاروانسرا فعالیت می‌کرد و آخرین کاروانسرای باقی‌مانده در اسپانیاست. تاجرین خارجی که راهشان از آسیا و اروپا به این شهر می‌رسید در اینجا سکنی می‌گرفتند. قسمت پایین ساختمان انبار غذا و همچنین اسب‌ها بوده است و طبقه بالا نیز برای تاجرین ساخته شده است. یک طاق بزرگ در جلوی در قرار دارد اما در وروردی کوچک است و برای این کوچک طراحی شده که مسافرین امنیت خاطر داشته باشند. در دوران مختلف این ساختمان برای تجارت‌ها مختلفی همچون فروش ذغال و برگزاری نمایش‌ها استفاده شد.

اطلاعات رایگان

سه دفتر گردشگری در شهر گرانادا قرار دارد که اطلاعات خوب و کاملی را به شما در مورد شهر خواهند داد. می‌توانید بروشور‌ها و مجله‌های اطلاعات این دفترها را بدون پرداخت هزینه دریافت کنید و بر اساس آن‌ها روز خود را برنامه‌ریزی کنید. یکی ازین دفاتر در میدان ماریانا پیندا قرار دارد، دیگری در پلازا نوا و دفتر سوم نیز در منطقه کاله ویرگن بلانکا قرار گرفته است.

اینترنت رایگان

اکثر کافه‌ها و رستوران‌ها وای‌فای رایگان در اختیار تمام مشتریان خود قرار می‌دهند اما کار ازین هم بیشتر پیشرفت کرده و برخی کیوسک‌های روزنامه نیز برای رهگذران اینترنت رایگان در نظر گرفته‌اند. پس حواستان به علامت سیاه و سفید وای‌فای باشد.


قدم‌زدن

گرانادا شهر خوبی برای قدم زدن در طبیعت و لذت بردن از هوای آزاد است. جاده‌های پیاده‌رو در سیرا نوادا و آلپورخارا ساخته شده است. همچنین از خود شهر نیز جاده‌هایی در نظر گرفته شده که به ارتفاعات الحمرا و محله ساکرومونته می‌رسد.

به دنبال معنویت

به کلیساهای شهر سر بزنید و از معماری و فضای روحانی آن‌ها لذت ببرید. شهر گرانادا شهری مهم در مذاهب جهان بوده و یکی از شهرهای مسلمان اسپانیا بوده است. مسجدهای فراوانی در شهر وجود داشتند اما با ورود پادشاهان پادشاهان کاتولیک به این منطقه مسجدها نیز کاربرد خود را از دست دادند و تبدیل به کلیسا شدند. این تغییر معماری بسیار زیباست. کلیسای سانتا آنا در پلازا نوا یکی از همین کلیساهاست که ابتدا یک مسجد بوده است.

ثبت لحظات

حتما لحظات خود را ثبت کنید و صحنه‌های زیبای شهر را با خود سوغاتی ببرید. عکس‌های بسیار زیبایی در شهر می‌توان ثبت کرد. ممکن است سوژه شما یک رقصنده فلامنکو و یا یک تکه کاشی الحمرا باشد، در هر صورت موضوعات جذابی برایتان به وجود خواهد آمد.

درس اسپانیایی

گرانادا دانشگاه‌های زیادی دارد و دانشجویان فراوانی دارد. بدین خاطر بسیاری در حال آموزش و یادگیری زبان اسپانیایی هستند. رستوران کاسا لوپز کورئا هر دوشنبه ۹ صبح یک برنامه برگذار می‌کند که در آن می‌توانید زبان انگلیسی و اسپانیایی را بین هم ردوبدل کنید. چند نفر کنار هم خواهند نشست و به این شیوه که ابتدا ۱۰ دقیقه انگلیسی و بعد ۱۰ اسپانیایی صحبت کردن، بین هم اطلاعات ردوبدل خواهید کرد.

موزه‌های رایگان

بسیاری از نمایشگاه‌ها و موزه‌های شهر رایگان هستند و می‌توانید بدون پرداخت هزینه به موزه‌ها و ساختمان‌های تاریخی شهر سر بزنید. ممکن است در روز یا هفته تا ۲۰ موزه رایگان پیدا کنید. این اطلاعات عموما در روزنامه محلی وجود دارد و یک روز قبل از گشایش یک نمایشگاه آن را خواهید یافت. به کاخ الحمرا پیش ازین اشاره کردیم و بد نیست به موزه کاسا د لوس تیروس هم اشاره کنیم که کاملا رایگان است. بالاتر از پلازا نوا هم موزه پاسئو د لوس تریستس قرار دارد که یک حمام قرن ۱۱ عربی است. به این حمام ال بانوئلو نیز می‌گویند. ورودی مجانی است و هنگام ورود ملیت شما را خواهند پرسید تا جامعه آماری کاملی داشته باشند. این یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های گرانادا است و هنگام ورود به سقف نگاه کنید تا سوراخ‌های ستاره شکل را ببینید. این سوراخ‌ها برای خروج بخار تعبیه شده بودند.

شنای رایگان

سواحل کاستا تراپیکال حدودا ۳۵ دقیقه با شهر فاصله دارند و برای یک شنای خوب می‌توانید به این سواحل سری بزنید.


بلیط هواپیما لحظه آخری برای کودکان

برخی موزه‌ها و نمایشگاه‌ها و اماکنی که بلیط‌فروشی دارند از کودکان زیر ۱۲ سال بلیط دریافت نمی‌کنند. همچنین اتوبوس‌ و حمل و نقل عمومی نیز اینگونه است و کودکان زیر ۴ نیازی به خرید بلیط برای حمل و نقل ندارند.


Site source

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.