آسمان آبی  هواپیما در حال حرکت
آسمان آبی  هواپیما در حال حرکت

آسمان آبی هواپیما در حال حرکت

بلیط هواپیما

دلایل سفر به صربستان به صورت هوایی

کشور صربستان را می‌توان جواهری کشف نشده در اروپا دانست. برای سفر به این کشور لیستی از دلایل سفر به این کشور را برای شما تهیه شده است. می توانید برای تهیه  قیمت بلیط هواپیما  و رفتن به این کشور زیبا از وبسایت ما خرید خود را انجام دهید. این کشور حوزه بالکان امروزه سرزمینی آرام محسوب می‌شود. صربستان پس از پشت سر گذاشتن جنگ‌های داخلی و خارجی حالا دورانی آرام را تجربه می‌کند. روند رو به رشد صربستان پس از سرنگونی دیکتاتور این کشور، اسلوبودان میلوشویچ، آغاز شده است. تیک بان به همین بهانه به سراغ فهرستی از دلایل سفر به صربستان رفته است. با ما همراه باشید.


تاریخی طولانی

صربستان تاریخی طولانی دارد و البته مردمان این کشور به‌هیچ‌وجه به تاریخ خود افتخار نمی‌کنند. آن‌ها در چند دهه اخیر مرتبا در حال جنگ با کشورهای همسایه بوده‌اند. به‌علاوه در زمان‌های دور این کشور تحت سلطه امپراتوری هابسبورگ قرار داشت و پس از آن به دست امپراتوری عثمانی افتاد.  صربستان زادگاه سنت ساوا، شاهزاده لازار، وک کارادزیچ، نیکولا تسلا، میلونکا ساویچ و بزرگان دیگری است.


زندگی شبانه با شهرت جهانی

زندگی شبانه در بلگراد به یک افسانه بدل شده است و گردشگران از تمامی نقاط دنیا برای برگزاری میهمانی‌های شبانه در کنار رودخانه‌های ساوا و دانوب به شهر سفید (لقب بلگراد) می‌آیند. به‌علاوه بسیاری از میهمانی‌های شبانه در بلگراد در داخل قایق‌های روی آب برگزار می‌شود. این شهر مملو بلیط هواپیما خارجی از کافه‌های رنگارنگ است و گردشگران می‌توانند اوقات خوشی در بلگراد بگذرانند. شاید بتوان گفت که استانداردهای صربستان پایین‌تر از دیگر نقاط اروپا است، اما سفر به این کشور ارزش خود را دارد.


  

صومعه‌هایی آرام

صومعه‌ها در صربستان اهمیت ویژه‌ای برای مردم این کشور دارند. این ساختمان‌های مجلل و ساکت محلی برای عبادت مردمانی است که از سراسر کشور، از دشت‌های وُیوودینا گرفته تا مناطق پرآشوب کوزوو، به اینجا می‌آیند. تاریخ صربستان با اعتقادات ملی گره خورده و جوامع مذهبی همچنان سبک زندگی سنتی خود را در دنیای امروزی دنبال می‌کنند. درهای بسیاری از صومعه‌ها به روی گردشگران در صربستان باز است.

خوراکی‌های رنگارنگ

غذاهای رنگارنگ را می‌توان در تمام نقاط صربستان یافت، اما جنوب این کشور محلی برای پیدا کردن بهترین خوراکی‌ها به شمار می‌آید. عاشقان گوشت در این ناحیه به آرزوی خود رسیده و می‌توانند گوشت‌های کبابی آبدار را تجربه کنند. غذا با زندگی روزانه صربستان عجین شده و به هنگام فرا رسیدن زمان غذا خوردن جنب‌وجوشی عجیب در شهرها حکم‌فرما می‌شود. به هنگام حضور در رستوران‌ها غذای خود را تا انتها میل کنید، زیرا تا زمانی که یک بشقاب غذا به‌ طور کامل تمام نشود، از مقابل شما برداشته نخواهد شد.

مردمانی خونگرم

بدون اغراق می‌توان گفت که صربستان دارای مردمانی بی‌نظیر است و این مردم بی‌نظیر در تمام شهرهای کشور دیده می‌شوند. هیچ کشوری در اروپا به‌اندازه صربستان در طول زمان آسیب ندیده است، اما با این وجود مردم این کشور در میان خونگرم‌ترین و میهمان‌نوازترین شهروندان اروپا محسوب می‌شوند. میهمان‌نوازی مشهور بالکانی در صربستان آغاز شده و در همین‌جا به پایان می‌رسد. مردم صربستان همواره به دنبال راضی نگه داشتن گردشگران به هنگام بازدید از کشورشان هستند.


فستیوال‌های متعدد سالانه

جشنواره EXIT یکی از فستیوال‌های مهم موزیک در صربستان است که هرساله گردشگران فراوانی را به این کشور می‌کشاند. بااین‌حال جشنواره‌های صربستان به EXIT خلاصه نمی‌شوند. این کشور برای تمامی اقشار جامعه جشنواره دارد. فرقی نمی‌کند که عاشق نواختن شیپور و بلیط ارزان هواپیما باشند. یا به موسیقی جاز یا خوردن کباب عشق بورزید، صربستان برای تمامی سلیقه‌ها جشنواره برگزار می‌کند. تقریبا هرماه در بلگراد یک جشنواره متفاوت برگزار می‌شود و بسیاری از رویدادها در خارج از پایتخت صربستان منتظر شما هستند.

بلگراد

پایتخت صربستان متفاوت و ویژه است. قطعا هر شهری ویژگی خاص خود را دارد، اما هیچ کجا روح و روان شما را مانند این شهر بر جای ‌مانده از دوران امپراتوری رومیان جذب نمی‌کند. بلگراد شهر ساده‌ای برای عشق ورزیدن نیست و پذیرش ویژگی‌های عجیب‌ و غریب آن کمی دشوار است؛ اما قبل از اینکه شما دست‌ به ‌کار شوید، این شهر راهی در دل شما باز می‌کند. بلگراد شهری است که به شما اجازه ترک راحت آن، حداقل تا زمانی که از گوشه و کنار آن به‌خوبی دیدن نکنید، را نمی‌دهد. موزیک، غذا، هنر، پارک، تاریخ، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، سرمایه‌داری و کمونیسم و خیلی چیزهای دیگر، در بلگراد یافت می‌شوند.

زیبایی وُیوودینا

اگر بلگراد قلب صربستان باشد، استان وُیوودینا احتمال مغز آن است. نووی ساد، بخش ساکت‌تر این استان نام دارد. این شهر دومین شهر بزرگ صربستان بوده و در میان زیباترین شهرهای اروپا قرار دارد. دیدار از شهرهای سبوتیکا، زرنجانین و سومبر نیز خالی از لطف نیست. مجاورت استان وُیوودینا با مرز مجارستان باعث ایجاد حال و هوایی متفاوت در اینجا نسبت به نقاط دیگر کشور شده است. معماری ساختمان‌ها در این منطقه بیشتر شبیه به کشورهای اروپای مرکزی است.

پارک ملی فروسکا گورا

پارک ملی فروسکا گورا در استان وُیوودینا مخفی شده و به نام جواهر صربستان شناخته می‌شود. طبیعت سرسبز این پارک ملی کوهستانی شما را به طرف خود می‌کشاند. گردشگران به هنگام حضور در این پارک با مزارع و عبادتگاه‌های بنا شده روی تپه‌ها روبرو می‌شوند. حضور در این پارک به شما احساس بودن در شهرهایی پرهیاهو و قدیمی در خارج از صربستان را می‌دهد. این پارک دارای گل و گیاهان فراوانی بوده و نیمی از خفاش‌های کشور را در خود جای داده است. فروسکا گورا منطقه‌ای مهم برای گروه‌های چریکی یوگسلاو در طول جنگ جهانی دوم به شمار می‌آمد.

طبیعت جادویی

صربستان از نظر گردشگری مدرن، منطقه‌ای تقریبا بکر و دست‌ نخورده به‌حساب می‌آید. طبیعت صربستان را می‌توان ترکیبی از سواحل زیبای کرواسی، سادگی بوسنی و هرزگوین و جاذبه‌های یونان دانست که متاسفانه هنوز به‌طور کامل کشف نشده است. قطعا این موضوع تا ابد ادامه نخواهد داشت و دوران شکوه طبیعت صربستان نیز فرا می‌رسد. این کشور دارای جاذبه‌های منحصر به ‌فرد فراوانی نظیر رودخانه پیچ‌درپیچ اُواک، اشکال زمین‌شناختی داوُولا وارسو و دروازه‌های وِراتنا است.

مجموعه‌ای از اسپاهای بی‌نظیر

صربستان بیشتر به خاطر ترشح آدرنالین در خون شما به سبب ماجراجویی‌های خود شهرت دارد و از دید عموم سرزمینی برای استراحت محسوب نمی‌شود. با این ‌حال اگر بدانید که این کشور دارای اسپاهای بی‌نظیری است شگفت‌زده خواهید شد. چشمه‌های آب گرم موجود در صربستان به هزاران سال قبل و دوران امپراتوری رومیان بازمی‌گردد. پس از تصرف این کشور به دست عثمانیان، این اسپاها جای خود را به حمام های ترک داد و یک ویژگی جدید به جاذبه‌های صربستان اضافه شد. اسپای ورنیاکا مشهورترین اسپا در این منطقه است، اما نباید از اسپاهای سوکوبانیا و نیسکا در این کشور نیز غافل شد.

 

تغییر جهت متن 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.